Adieu Anne-Marie! Bedankt voor alles...

Ze had iets bevlogen, iets geïnspireerd, iets hardnekkig ook en tegelijk iets mild, iets begripvol, iets empathisch. Dat alles maakte Anne-Marie De Moor zo sympathiek en tegelijk onontkoombaar in Wetteren, waar ze zich jarenlang heeft ingezet voor de idealen van CD&V, voor haar partijgenoten en voor alle burgers van de gemeente, waarbij vooral de minst bedeelden en de minst gelukkigen op haar belangeloze inzet en steun konden rekenen. Jammer genoeg is ze veel te jong op donderdag 8 maart overleden op 67-jarige leeftijd, na een lange strijd tegen de ziekte die haar langzaam maar zeker fysiek onderuit haalde. Anne-Marie was gedurende 24 jaar onafgebroken lid van de Wetterse gemeenteraad. Zij werd de eerste vrouwelijke schepen van Wetteren en was ook gedurende 12 jaar OCMW-raadslid. De laatste jaren verdedigde zij de belangen van het Wetterse ziekenhuis binnen het directiecomité van het ASZ. Ze deed dat met hart en ziel “omdat de mensen zich in hun eigen gemeente moeten kunnen laten verzorgen”. Als voorzitter van CD&V Wetteren werd zij, over de partijgrenzen heen, geprezen om haar enthousiasme, objectiviteit en dossierkennis. Zij kon mensen en coalitiepartijen verbinden. Omwille van haar bijzondere betekenis voor de partij werd zij in 2017 benoemd tot erevoorzitter. CD&V Wetteren wil dan ook zijn medeleven betuigen met de familie en in het bijzonder met de kinderen, Karel, Nathalie en Vera. We zullen Anne-Marie heel erg missen.

0 Reacties
Geplaatst op 14/3/2018