Geen straatborden bij gemeenteraadsverkiezingen

Recent heeft CD&V Wetteren het initiatief genomen om alle Wetterse fracties samen te brengen rond een stop op straatverkiezingsborden.

In de gemediatiseerde en milieubewuste maatschappij van vandaag ervaren de meeste mensen deze borden immers eerder als oubollig, irritant en vervuilend.

Na twee overlegmomenten staan CD&V, Eén, Groen&Co, N-VA en Sp.a-plus op één lijn. Zij zullen geen straatverkiezingsborden plaatsen en enkel gebruik maken van de gemeentelijke aanplakborden, die overigens ook tot 10 herleid worden. Huis-aan-huisbedeling van verkiezingsdrukwerk en raamaffiches blijven uiteraard mogelijk.

Open VLD van lijsttrekker Walter Govaert vindt het voorstel betuttelend en ondemocratisch (hoe kan een maatregel die men zichzelf oplegt ondemocratisch zijn?) en brengt verder allerlei argumenten aan die eigenlijk niets met de kwestie te maken hebben.

Vlaams Belang wou enkel meedoen als er een akkoord kwam tussen alle partijen en haakt, door het “neen” van Open VLD, dus ook af.

Jammer! Een gemiste kans!

0 Reacties
Geplaatst op 23/3/2018