Mensen komen, mensen gaan…

Na een carrière van meer dan 18 jaar als CD&V-schepen geeft Lieve De Gelder de fakkel door en vervoegt de huidige CD&V-jongerenvoorzitter Bram De Winne het schepencollege met bevoegdheid over o.a. financiën, lokale economie en land- en tuinbouw. Bram De Winne heeft zijn strepen verdiend in de provincie Oost-Vlaanderen als waarnemend directeur Economie, Landbouw en Platteland, Europese en Internationale samenwerking.
Veel succes, Bram!

In januari 2001 nam Lieve De Gelder een zitje in de gemeenteraad in. Sedert juli 2003 is zij onafgebroken schepen. In 2014 werd Lieve OCMW-voorzitter en vanaf 2019 nam ze het bijzonder comité voor sociale dienst in handen en zette ze Wetteren op de kaart als ‘zorgzame’ gemeente.

Lieve behoort tot de eerste generatie vrouwelijke politici. Weinig vrouwen zullen zoveel hebben gerealiseerd, als politica en als mens. Lieve was een allround schepen die alom tegenwoordig was. Streng maar rechtvaardig, sociaal maar niet vrijgevig, aangenaam in de omgang maar kordaat, hardwerkend en rechtuit. Ze ging de confrontatie nooit uit de weg.

Lieve kan het best omschreven worden met het woord “tegenkracht”, de kracht van een vrouw die steeds op een constructieve manier weerwerk bood en opkwam voor haar eigen, vaak originele, ideeën. Lieve bleek niet alleen een vrouw met een erg persoonlijke aanpak maar ook een dame met visie. Haar visie en verhaal gedurende de voorbije 18 jaar in de gemeenteraad, in het schepencollege en in de OCMW-raad maakten haar van een onschatbare waarde voor Wetteren.
Bedankt, Lieve!