CD&V stapt naar de kiezer met een sterke lijst

CD&V Wetteren kan een sterke lijst van 29 kandidaten voorstellen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Bavo De Paepe, leraar aan het Sint-Gertrudiscollege en bestuurslid van Fanfare Volksopbeuring Massemen neemt de allerlaatste beschikbare plaats in.
“De lijst is een bonte, maar weloverwogen mengeling geworden van ervaring en jeugdig enthousiasme”, aldus voorzitter Luc Deprost. “Bij de lijstvorming proberen wij kandidaten aan te spreken van elke leeftijd, met diverse achtergrond, afkomst, opleiding en beroepsactiviteit. Bij voorkeur is ook elke wijk vertegenwoordigd. Kortom, wij proberen een doorsnede te vinden van de Wetterse bevolking. Dat is niet evident, maar wij denken dat we hierin meer dan geslaagd zijn.”
Burgemeester Alain Pardaen trekt de lijst en schepenen Leentje Grillaert en Katrien Claus nemen de plaatsen 2 en 3 in. Daarna volgen de raadsleden Bram De Winne, Tony Oyen, Myriam Verhoeven, Piet Van de Gracht, Albert De Geyter en Hilde De Graeve. OCMW-voorzitster Lieve De Gelder is lijstduwer.
Op nummer 10 staat de eerste nieuwe kandidaat, Dr. Karel Van Imschoot, gevolgd door 4 jongeren. De partij wil hiermee een duidelijk signaal geven van vernieuwing en verjonging.
De lijst telt 10 mandatarissen en 19 nieuwe kandidaten, waaronder een aantal verrassende gezichten.
8 kandidaten zijn 38 jaar of jonger en Emiel Devos is met zijn 17 jaar zelfs de jongste kandidaat van de provincie.