Oud maar niet out!

Nationaal cd&v-voorzitter maakt er een strijdpunt van. ‘Eens 65 moet je verplicht op pensioen, krijg je een boekenbon en is de enige geïnteresseerde vraag die naar je bloeddruk. Oud is te vaak out. Gepensioneerden worden te vaak gemarginaliseerd en sommigen lijken ouderen te beschouwen als enkel goed om tegen de planten te praten.’

Ook in Wetteren zijn we overtuigd van de waarde van onze ouderen. Het Lokaal Dienstencentrum De Koffiebranderij is de plek bij uitstek voor wie actief ouder wil worden.

Gelegen op de hoek Molenstraat – Hekkerstraat in Wetteren, is De Koffiebranderij een open huis waar elkaar ontmoeten en nieuwe sociale contacten uitbouwen centraal staan. Het geheel steunt op vele vrijwilligers die steeds opnieuw hun waarde bewijzen, ongeacht hun leeftijd.

Er worden cursussen aangeboden over gebruik van de computer & smartphone, over huren, kopen & lenen, om Basisengels te leren voor op reis… Je kan er samen koken, bloemschikken, dansen… Er is een IT-café, snit- en naadcafé en crea-atelier. Er is ruimte voor kaarting, bingo, lezingen, film… Je kan er elke donderdag terecht voor een drankje en een “marktkoek”, en nog zo veel meer!

Om langer thuis wonen mogelijk te maken, worden ook andere dienstverlening aangeboden. Zoals warme maaltijden op weekdagen en de mogelijkheid om een douche te nemen in de inloopdouche. Je vindt in het dienstencentrum ook andere diensten zoals gezinszorg, het dienstenchequebedrijf en de minder mobielen centrale.

Meer info over LCD De Koffiebranderij vind je hier.
Hun nieuwsbrief met de activiteiten voor de komende maand(en) vind je hier.